Gå til indhold

Sociale links

September 2022

I nyt om beskæftigelse for september finder du en artikel om Ankestyrelsens nye administrative praksis inden for aktivloven. Du kan også læse de fem nye principmeddelelser på området og tre praksisnotater. Og så kan du tilmelde dig de kurser, Ankestyrelsen holder om beskæftigelse i den kommende tid.

Nyhedsbrev marts 2023

I nyhedsbrevet for marts kan du læse seks nye udtalelser fra det kommunale og regionale tilsyn.

Februar 2022

I Nyt om beskæftigelse for februar kan du bl.a. læse et praksisnotat om særlig støtte til en rimelig billigere bolig og en principmeddelelse om seniorpension.

December 2022

I Nyt om Børn for december finder du tre spændende artikler på børneområdet; fx handler den ene om, at forældrekompetenceundersøgelser skal udarbejdes af autoriserede psykologer. Alle artiklerne er skrevet af nogle af vores sagsbehandlere og konsulenter. Du kan også læse de nye principmeddelelser og praksisnotater på området og få et overblik over kurser i det nye år. Se de ledige stillinger og test din viden om Ankestyrelsens fagområder i julequizzen!

Nyhedsbrev 6/2021

Resumé af fem afgørelser fra Arbejdsmiljøklagenævnets møde i juni 2021. Den første sag handler om sonografers arbejde med at skanne gravide, den anden sag handler om krænkende handlinger , den tredje sag handler om flere personers løft af altanbeslag, den fjerde sag handler om at forebygge risiko for vold og trusler om vold og den sidste sag handler om at ansatte, der arbejder med epoxy, skal have adgang til håndvask med rindende, håndvarmt vand.

Handelsbetingelser

Her finder du Ankestyrelsens handelsbetingelser gældende for kurser i 2023.

Betalingskurser

Underviserne på vores betalingskurser tager udgangspunkt i Ankestyrelsens særlige viden om konkrete sager og om deltagernes aktuelle behov.

Task Force

Vi deltager i Task Force-forløb for kommunerne.

Folketingsvalg tirsdag den 1. november 2022

Ankestyrelsen er anmeldelsesmyndighed ved folketingsvalg. Det betyder, at kandidater, der ønsker at opstille til folketingsvalget, skal anmelde det til os. Det betyder også, at partiernes godkendelse af kandidaterne skal meddeles til Ankestyrelsen.

Organisation

Se Ankestyrelsens organisationsdiagram og download det som pdf.

Organisation

Læs artikler fra Nyt fra Ankestyrelsen om organisation.

Artikel: Undervisning er også en del af Ankestyrelsens arbejde

Ankestyrelsens opgave er ikke blot at behandle klager. Vi hjælper også sagsbehandlere i kommunerne til at blive bedre klædt på, så de kan træffe de rigtige afgørelser. Over sommeren har vi for eksempel holdt kursus for de fem nye socialtilsyn fra henholdsvis Frederiksberg, Holbæk, Faaborg-Midtfyn, Silkeborg og Hjørring kommuner. Det blev fem dage fyldt med forvaltningsret og masser af god dialog.

Artikel: Ankestyrelsen har vendt udviklingen

Fortællingen om Ankestyrelsen i 2014 og 2015 må nødvendigvis have de kortere sagsbehandlingstider som udgangspunkt. Fokus har været på målrettet arbejde med at nedbringe sagsbehandlingstiderne. Og sådan vil det fortsat være i årene frem. Samtidig – og som et led i arbejdet med sagsbehandlingstiderne – er Ankestyrelsen undergået en forandring, og ser nu meget anderledes ud, end for nogle år siden.

Artikel: Flytning – et nyt kapitel i Ankestyrelsens historie begynder

Mandag den 21. juli tager Ankestyrelsen nye lokaler i Teglholmsgade i brug. Det betyder et farvel til de gamle bygninger i Amaliegade, der i over 40 år har huset Ankestyrelsen. Og også et farvel til bygningerne på Borups Allé. I denne korte artikel får du et hurtigt rids af Ankestyrelsens historie og en begrundelse for flytningen.

Sidst opdateret 31.03.2020

Ring: 33 41 12 00 mandag til fredag klokken 9-15

Adresse: Ankestyrelsen, 7998 Statsservice

Mail: ast@ast.dk

Sikker mail: sikkermail@ast.dk

Tilgængelighedserklæring