Regler og praksis for børn og unge-udvalget
Tidspunkt |
11. juni 2019 11:30 18:00 |
---|---|
Sted | Hotel Scandic Sydhavnen, Sydhavns Plads 15, 2450 København SV |
Deltagere |
Medlemmer af børn og unge-udvalgene. Både nye og gamle samt protokolførere og sekretærer for børn og unge-udvalget. Kurset kan også være relevant for fagchefer i kommunerne.
|
E-mail, kontaktperson | kursus-ast@ast.dk |
Tilføj begivenhed til kalenderen |
![]() ![]() |
Indhold
- Hvilke afgørelser skal for børn og unge-udvalget, og hvad kan børn og unge-udvalget ikke afgøre?
- Særlige problemer og nyeste praksis, herunder principafgørelser om procedureregler
- Betingelserne formandsafgørelser
- Dialog om det, medlemmerne er usikre på
- Ankestyrelsens rolle, herunder erfaringer fra prøvelsen ved domstolene.
Hvad får du ud af kurset?
På kurset får du en gennemgang af reglerne på området og baggrunden for reglerne. Vi gennemgår de senere års lovændringer og fortæller om praksis og særlige problemer, som Ankestyrelsen har set i sagerne.
Kurset er også et forum for erfaringsudveksling mellem deltagerne om arbejdet med sagerne i børn og unge-udvalget.
Du har mulighed for at komme med forslag til emner, når du tilmelder dig. De forslag vil underviserne bruge, når de planlægger undervisningen.
Hvem kan deltage?
Medlemmer af børn og unge-udvalgene. Både nye og gamle samt protokolførere og sekretærer for børn og unge-udvalget.
Kurset kan også være relevant for fagchefer i kommunerne.
Tid og sted
Den 11. juni 2019 - klokken 9.30 - 16.00.
Hotel Scandic Sydhavnen
Sydhavns Plads 15
2450 København SV
Tlf.: 8833 3666
Beliggenhed: Cirka 5 minutters gang fra Sydhavn Station.
Parkering: Fri parkering foran hotellet. Husk at hente en p-billet i receptionen.
Se Hotel Scandic Sydhavnens hjemmeside (åbner i et nyt vindue).
Undervisere
Jurister i Ankestyrelsen med omfattende viden om området.
Pris
2.750 kr. (Kursusgebyret er fritaget for moms).
Tilmeldingsfrist
Fristen for tilmelding til kurset er 30 dage før kursusstart. Du har dog mulighed for at tilmelde dig senere, hvis der stadig er ledige pladser.