Gå til indhold
Sådan behandler vi din sag
Forløbet fra Ankestyrelsen får din klage, til vi behandler og afslutter din sag.
Vi har fundet 10 resultater med emnet Sådan behandler vi din sag. Viser 1 - 10
Sådan behandler vi din sag
Forløbet fra Ankestyrelsen får din klage, til vi behandler og afslutter din sag.
Hvornår bruger Ankestyrelsen lægekonsulenter?
Lægekonsulenter er erfarne speciallæger, der er ansat i Ankestyrelsen ved siden af deres hovedbeskæftigelse.
Hvad er et ankemøde?
På et ankemøde bliver der afgjort sager på bestemte områder.
Hvad er beskikkede medlemmer?
Beskikkede medlemmer er med til ankemøderne hos os for også at tage hensyn til den almindelige opfattelse i befolkningen.
Ankestyrelsens Beskæftigelsesudvalg
Ankestyrelsens Beskæftigelsesudvalg træffer afgørelse i klagesager fra flere forskellige underinstanser.
Hvad er en afgørelse?
En afgørelse fra Ankestyrelsen kan have forskellige udfald.
Hvad er en principmeddelelse og en principafgørelse?
Ankestyrelsen udsender principielle afgørelser som principmeddelelser.
Sagsbehandlingstider
Ankestyrelsen behandler cirka 50.000 sager årligt.
Varslingsordning i serviceloven
Der er særlige regler om varsling for nogle typer af sager. Hvis det gælder din sag, skal det stå i det brev, kommunen har sendt til dig.

Ring: 33 41 12 00 mandag til fredag klokken 9-15

Adresse: Ankestyrelsen, 7998 Statsservice

Mail: ast@ast.dk

Sikker mail: sikkermail@ast.dk

Tilgængelighedserklæring