Gå til indhold

Ankestyrelsens presserum

Sådan kontakter du Ankestyrelsens presseenhed.

Du er velkommen til at kontakte os, hvis du har brug for hjælp. Det kan være til statistik eller en principafgørelse, eller hvis du vil have fat i fagpersoner i Ankestyrelsen, det kommunale tilsyn eller de forskellige nævn.

Kontakt presseenheden ved Anders Paaskesen eller Helene Bøgvad på telefon: 61 89 75 63 mandag - fredag i tidsrummet 9-15.

Du kan også skrive til os på

Pressetelefonen er lukket mellem jul og nytår. Fredag d. 22 december 2023 lukker pressetelefonen klokken 12.
Det samme gælder vores mail, som først vil blive tilgået d. 2 januar 2024. 

Publikationer

Vi lægger blandt andet nye velfærdsundersøgelser, praksisundersøgelser, kvartalsstatistikker og nyhedsbreve på hjemmesiden. 

Se publikationer fra Ankestyrelsen  

Tostrenget pressepolitik og muligheder for at udtale sig

Ankestyrelsen har overordnet to typer af opgaver. De er meget forskellige og underlagt forskellige tavshedsregler. Derfor er vores muligheder for at udtales os og at samarbejde med pressen afhængige af, om det handler om personsager eller om generelle undersøgelser og statistikker.

Journalister vil derfor opleve, at der er stor forskel på, hvad vi kan hjælpe med. 

Hvornår vi udtaler os i personsager

Hvornår vi udtaler os om vores undersøgelser og statistikker

Sidst opdateret 21.12.2023

Ring: 33 41 12 00 mandag til fredag klokken 9-15

Adresse: Ankestyrelsen, 7998 Statsservice

Mail: ast@ast.dk

Sikker mail: sikkermail@ast.dk

Tilgængelighedserklæring