Gå til indhold

Indberetning af afgørelser efter barnets lov § 139, stk. 3 og stk. 4

Alle kommuner er forpligtet til løbende at registrere og indberette visse afgørelser truffet efter § 139, stk. 3 eller stk. 4.

Hvad skal kommunen indberette?

Kommunerne skal løbende:

  • Indberette afgørelser efter barnets lov § 139, stk. 3, men alene de sager, hvor politiet bistår kommunen.
  • indberette alle afgørelser efter barnets lov § 139, stk. 4

Pligt til at informere barnet/den unge om indberetningen og inddrage dennes oplevelse af situationen

Barnet eller den unge skal gøres bekendt med registreringen, og barnets eller den unges oplevelse af situationen skal indgå i indberetningen til Ankestyrelsen. Det anbefales at foretage samtalen med barnet/den unge, inden man påbegynder udfyldningen af registreringsskemaet.

Adgang til indberetningsskema

Alle kommuner og kontaktpersoner får løbende tilsendt information via mail med link til indberetningsløsningen. Det vil til hver en tid være muligt at få tilsendt et nyt indberetningslink ved at kontakte følgende medarbejder i Ankestyrelsen:

Læs mere om lovændringerne:

Sidst opdateret 28.06.2024

Ring: 33 41 12 00 man-tirs og tors-fre kl. 9-15. Onsdag lukket

Adresse: Ankestyrelsen, 7998 Statsservice

Mail: ast@ast.dk

Sikker mail: sikkermail@ast.dk

Tilgængelighedserklæring