Indberetning af afgørelser efter servicelovens § 64, stk. 3 og stk. 4
Hvad skal kommunen indberette?
Kommunerne skal løbende:
- Indberette afgørelser efter SEL § 64, stk. 3, men alene de sager, hvor politiet bistår kommunen.
- indberette alle afgørelser efter SEL § 64, stk. 4
Pligt til at informere barnet/den unge om indberetningen og inddrage dennes oplevelse af situationen
Barnet eller den unge skal gøres bekendt med registreringen, og barnets eller den unges oplevelse af situationen skal indgå i indberetningen til Ankestyrelsen. Det anbefales at foretage samtalen med barnet/den unge, inden man påbegynder udfyldningen af registreringsskemaet.
Adgang til indberetningsskema
Alle kommuner og kontaktpersoner på anbringelsesstatistikken har den 22. juni 2020 fået tilsendt information via mail med link til indberetningsløsningen. Det vil til hver en tid være muligt at få tilsendt et nyt indberetningslink ved at kontakte følgende medarbejder i Ankestyrelsen:
- Helene Brun Malm på hebm@ast.dk
Praktisk information om indberetningen:
- Link til orienteringsbrev
- Link til praktisk vejledning
- Link til oversigt over spørgsmål i indberetningsskema
Læs mere om lovændringerne: