Sikre mails

Der er forskellige muligheder, hvis du vil sende en sikker mail til os.

Hvis du vil sende os en mail med personfølsomme oplysninger, for eksempel cpr-numre, skal du sende den som sikker mail. På den måde er det kun dig selv og os, der kan læse mailen.

Du kan sende en sikker mail på flere forskellige måder:

  • Den letteste er at bruge vores formular.
  • Med dit NemID kan du sende via borger.dk og e-Boks.
  • Sender du tit sikre mails, kan du overveje at sætte dit eget mailprogram op til at kunne sende sikkert.

Hvis du sender bilag med en sikker mail, må de højst fylde 33 MB.

Ankestyrelsens kontaktformular

Her skal du blot udfylde de først fire felter og vedhæfte bilag. Så bliver det sendt sikkert.

Kontaktformular 

e-Boks

  • Log på med dit NemID
  • ”Skriv ny post”
  • ”Vælg modtager”
  • Søg efter Ankestyrelsen.
  • Udfyld, vedhæft og send.

eBoks.dk

Du kan også gå via borger.dk og ”Digital Post”

Sikker mail fra din egen postkasse

Du kan få dit eget mail-program (fx Outlook, men ikke for eksempel g-mail og hotmail) til at sende sikre mails til Ankestyrelsen.

Det kræver, at du først henter og installerer et certifikat fra NemID’s hjemmeside:

Du skal installere et program og lave flere ændringer på computeren. Det kan du læse mere om i vejledningen.

Vejledning til opsætning af sikker mail

Du skal altid skrive dit navn og telefonnummer i mailen, når du sender os sikre mails på sikkermail@ast.dk.

Sidst opdateret 27.02.2017