Gå til indhold
Sagsbehandlingstider
Ankestyrelsen behandler ca. 50.000 sager årligt. Udgangspunktet er, at vi behandler de ældste sager først. Nedenfor kan du læse mere om vores sagsbehandlingstider.
Frister for sagsbehandlingen
Ankestyrelsen behandler årligt ca. 4.500 sager, hvor der er en lov- eller aftalebestemt frist for enten afgørelse eller orientering af borgeren.
Om Ankestyrelsen
Ankestyrelsen behandler blandt andet klager på social- og beskæftigelsesområdet. Vi behandler cirka 50.000 sager hvert år. Vi laver også undersøgelser og statistikker og er med til at sikre en ensartet sagsbehandling over hele landet.
Vi har fundet 167 resultater med emnet Om Ankestyrelsen. Viser 111 - 120
Artikel: Merudgifter til børn og unge – sådan bruger kommunerne reglerne
Ankestyrelsen har gennemgået 50 sager om merudgifter til børn og unge – i 32 af sagerne ville vi være kommet til det samme resultat som kommunen i alle dele af afgørelsen, hvis borgerne havde klaget.
Artikel: Mere end en tredjedel af vores kommunale sager handler om serviceloven
Nu kan du se Ankestyrelsens ankestatistik for 2. kvartal her på hjemmesiden.
Artikel: Sådan registrerer vi sagernes udfald
Ankestyrelsen har præciseret de formelle retningslinjer for, hvordan vi registrerer udfaldet af de enkelte afgørelser - stadfæstelse, ændring, hjemvisning eller ophævelse. Det bruger vi til statistik, ligesom vi nu skriver det i afgørelserne.
Undersøgelser
Artikler om undersøgelser fra Nyt fra Ankestyrelsen.
Sagsbehandlingstider
Læs artikler fra Nyt fra Ankestyrelsen om sagsbehandlingstider
Vores opgaver
Læs artikler fra Nyt fra Ankestyrelsen om vores opgaver
Organisation
Læs artikler fra Nyt fra Ankestyrelsen om organisation.
Artikler om Ankestyrelsen
Artikler om styrelsen generelt fra Ankestyrelsens faglige nyhedsbrev, Nyt fra Ankestyrelsen.
Artikel: Årsopgørelsen for sagsbehandlingen i 2017
Ankestyrelsen behandlede i 2017 cirka 59.000 sager – det kan du blandt andet læse i Årsopgørelsen for 2017, som fortæller om vores samlede sagsbehandling i 2017.
Artikel: Sociale tilbud og plejefamiliers erfaringer med socialtilsynet
Ankestyrelsen har undersøgt socialtilsynet set med de sociale tilbuds og plejefamiliernes øjne. Generelt er der tilfredshed, men også plads til forbedring.

Ring: 33 41 12 00 mandag til fredag klokken 9-15

Adresse: Ankestyrelsen, 7998 Statsservice

Mail: ast@ast.dk

Sikker mail: sikkermail@ast.dk

Tilgængelighedserklæring