Gå til indhold
Frister for sagsbehandlingen
Ankestyrelsen behandler årligt ca. 4.500 sager, hvor der er en lov- eller aftalebestemt frist for enten afgørelse eller orientering af borgeren.
Sagsbehandlingstider
Ankestyrelsen behandler ca. 50.000 sager årligt. Udgangspunktet er, at vi behandler de ældste sager først. Nedenfor kan du læse mere om vores sagsbehandlingstider.
Om Ankestyrelsen
Ankestyrelsen behandler blandt andet klager på social- og beskæftigelsesområdet. Vi behandler cirka 50.000 sager hvert år. Vi laver også undersøgelser og statistikker og er med til at sikre en ensartet sagsbehandling over hele landet.
Vi har fundet 167 resultater med emnet Om Ankestyrelsen. Viser 131 - 140
Dækning af merudgifter og tabt arbejdsfortjeneste
Få en grundig gennemgang af regler og praksis omring merudgifter og tabt arbejdsfortjeneste med hovedvægt på personkredsen for dækning heraf.
Temakursus – psykiske arbejdsskader
Kurset er for dig, der gerne vil lære mere om, hvornår psykiske arbejdsskader kan anerkendes. Du lærer både om ulykkesbegrebet i arbejdsskadesikringslovens § 6 og om erhvervssygdomme.
Ankestyrelsen holder momentum i forhold til antal afgørelser trods COVID-19 situationens udfordringer
Ankestyrelsens ansatte har - i lighed med mange andre offentligt ansatte - arbejdet hjemmefra siden den 13. marts 2020. Det har været udfordrende, men vi har formået at holde momentum, for i marts og april har vi stort set truffet lige så mange afgørelser i borgernes klagesager, som vi gjorde i marts og april 2019.
Temakursus – psykiske arbejdsskader
Kurset er for dig, der gerne vil lære mere om, hvornår psykiske arbejdsskader kan anerkendes. Du lærer både om ulykkesbegrebet i arbejdsskadesikringslovens § 6 og om erhvervssygdomme.
Hjælp til personlig og praktisk hjælp og socialpædagogisk støtte efter serviceloven
Vi gennemgår samspillet mellem servicelovens §§ 83, 83 a og 85 med udgangspunkt i principmeddelelserne 10-19 og 11-19. Herunder de forhold, der er afgørende for hvilken bestemmelse, sagsbehandleren skal bruge for, at borgerens behov for hjælp bliver dækket. Kurset lægger vægt på snitfladen mellem personlig og praktisk hjælp og socialpædagogisk støtte.
Hjælp til personlig og praktisk hjælp og socialpædagogisk støtte efter serviceloven
Vi gennemgår samspillet mellem servicelovens §§ 83, 83 a og 85 med udgangspunkt i principmeddelelserne 10-19 og 11-19. Herunder de forhold, der er afgørende for hvilken bestemmelse, sagsbehandleren skal bruge for, at borgerens behov for hjælp bliver dækket. Kurset lægger vægt på snitfladen mellem personlig og praktisk hjælp og socialpædagogisk støtte.
Vurdering af uarbejdsdygtighed i sygedagpengesager og i jobafklaringsforløb
Sådan behandler du sagerne om uarbejdsdygtighed efter sygedagpengelovens § 7.
Behandlingsudgifter
Hjælp til behandlingsudgifter, herunder tandbehandling, efter aktivlovens §§ 82 og 82a.
Ankestyrelsen fører selv retssager på arbejdsskadeområdet
I kølvandet på regeringens beslutning i 2017 om at statslige institutioner skal konkurrenceudsætte indkøb af juridiske ydelser, har Ankestyrelsen besluttet selv at føre retssager på arbejdsskadeområdet. Fra januar 2018 og frem til nu har Ankestyrelsen hjemtaget og skal selv møde i 265 ud af 518 retssager på området.
Ankestatistikken for 2019 er nu tilgængelig på vores hjemmeside
Ankestyrelsen har offentliggjort statistikken over ankesager om kommunernes afgørelser på social- og beskæftigelsesområdet.

Ring: 33 41 12 00 mandag til fredag klokken 9-15

Adresse: Ankestyrelsen, 7998 Statsservice

Mail: ast@ast.dk

Sikker mail: sikkermail@ast.dk

Tilgængelighedserklæring